torsdag 29. oktober 2009

Kjært barn har mange navn...

Kjært barn har mange navn, sies det...

Fra spøk til revolver---->

Jeg kjenner ingen som mener at denne svineinfluensaen er et "kjært barn"... Like fullt har den nå etterhvert fått svært så mange navn..
Eksemplene kommer i hopetall...:
Svineinfluensa, Influensa A, H1N1, Svineri, Gryntesyke, Ribbesnue, Baconfeber og Purksjuka er noen av navnene denne babyen har fått...
Akkurat selve benevnelsen henger jeg meg ikke veldig opp i pr dags dato. Det jeg derimot merker meg, er vel heller alle som harselerer med ymse kreative måter å unngå dette Svineriet på.... Ikke ha sex med en sofa gris for eksempel....
For mange av oss er jo dette en spøk, og mange av oss ler og flirer og spøker med temaet.
MEN hva med de som har mistet sine nærmeste?? Jeg tror ikke de ler av disse sleivkommentarene. Tror du?

De barna som det derimot er greit å ha mange navn på er våre søte små..
Se bare på barna til min superduper bestevenninne :P
De har forholdsvis vanlige norske navn (som jeg ikke skriver her siden jeg ikke har bedt om tillatelse til å trykke dem i all offentlighet), men lyder stort sett alle navn som mor eller far måtte rope etter dem. Deres datter lyder alle følgende navn; Petra, Olga, Gurine, Klara eller Snuppa. Mens deres sønn lyder både Peder, Petter, Albert, Skybert, Kjekken eller Knuppen.. Kjært barn har virkelig mange navn!! :)

Jeg har tenkt litt på dette en stund, og funnet ut at yngstegenerasjonen her i heimen også har hatt endel tilnavn i løpet av de tre og fem årene vi har vært så heldige å ha dem med oss i denne verden :) *ELSK*
Junior på 5 har blandt mange andre hatt følgende tilnavn; Junior, Sjefen, Matvraket, Bolla, Klumpen, Kjekken, Knuppen, Banan, Snurre, Mammas Lille Elskling, Lillemann, Bananas og Go'gutten.
Snuppa på 3 har også hatt endel tilnavn, jeg kan nevne i fleng; Snuppa, Gullet, Sjefen, Sjarmtrollet, Spinnvill, Kråka, Mammas Lille Terrorprinsesse, Nupsi Deisi, Gulltopp og Go'jenta.

Kjært eller ei.. Kjært barn har mange navn!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar